Friday, August 12, 2011

timbang rasa

cerita sewaktu ma kat hospital KL semalam..
jururawat panggil nama pesakit..
pesakit menyahut..yea saya.
masuk makcik...
aduhai........dimana lah timbang rasa jururawat tu kan.
dah sah ..terang lagi bsuluh yg makcik tu atas kerusi roda.
apa lar salahnya...ko dtg kat makcik tu tolak kerusi rodanya tu.
coz ma nampak takde sape disisi makcik tu..maybe tadi dtgnya makcik tu,
dibawa oleh jururawat yg lain.
makcik tu pakai baju hospital..
mungkin dihantar kesitu utk wat dressing..cuci bekas jahitan kot.
bila dipanggil byk kali oleh jururawat yg kurang peka tu..
org awam yg dgr kesian kat makcik tu..
dorang plak yg bgn dah nak bantu makcik tu.
time tu lar ,jururawat tu baru sedar yg dia tak peka dgn keadaan makcik tu.
subhanallah...cik jururawat mata buka besar-besar yea.
takkan dek sebabkan berpuasa..langsung tak larat nak bantu makcik tu kan!!
ish ish...kalo ma yg dekat dgn makcik tu dah lama ma tolong..tapi ma jauh..



No comments: