Tuesday, July 19, 2011

keberkatan

cite majlis kahwin belum sudah...
ada story yg nak dikongsi bersama.
apa makna majlis tanpa keberkatan.......
hanyalah sia-sia...
nothing ..is zero...
alkisah...majlis kat KDE tu...
(tak bermaksud nak mgaibkan sesiapa-maaf ya)
ada diselitkan persembahan...
okey fine if tarian tradisional ataupun zapin.
ini tidak 'si lembut dgn aksi dan berpakaian perempuan'
SUBHANALLAH.....
sedey tgk org melayu kita yg beragamakan islam jadi sebegitu..
mungkin ada cerita disebaliknya yg kita tak tahu,
mungkin saja terpesong akidah nya akibat dek pengaruh rakan2 sekeliling.
ataupun hanya itu saja jalan yg terbuka didepan nya..dlm mbantu kewangan keluarga.
tidak boleh juga myalahkan mereka seratus peratus juga kan...
mereka sendiri tak pinta dilahirkan sebegitu :(
namun masih lagi ada waktu utk berubah..
mjadi insan yg lebih baik...INSYALLAH.
support dari keluarga lah yg paling diperlukan..

entahlah..aku tidak lah sesempurna mana pun..
tetapi aku bersyukur mdpt didikan agama yg kekal dlm hati.
"ya allah ..engkau pelihara dan lindungilah mereka.berikan lah sinar cahaya petunjuk dalam hati dan jiwa mereka.AMIN"

No comments: