Wednesday, January 12, 2011

anak ramai blum tentu boleh jaga mak seorang..

sedey kan kalo kita diantaranya...but not me..
i love and do care about my mak.ok!!!
skung mcm2 cite...hal ank2 yg tak mgenang budi org tuanya.
ade yg tak mgaku mak..ade yg paling teruk hantar kat umh org tua2...
now u do that...then later ur kids will do the same thing.
they watch n learn from us as a parent.
nanti baru PADAN MUKA uols....

hujung minggu if bertandang umah mak...jgn lah dtg lengang kangkung jew ;)
pastu tolong mak masak...(mesti watkan sambal belacan)
adik2 dgn mak btambah nasi kalo ade sambal...
ade skali tu ma gi cabut gigi/and ask huby hantarkan umah mak ...
otw huby nk gi keje so he drop me there..tmn wahyu.
(cabut gg gaham yg tetiba sakit/sebelumnya gg tu pernah kena tampal,tp ade infection,tu yg skt sgt)
KLINIK GIGI ROSMAN...doc yg giler2.hahha..tapi lembut je keje nye.
kalo tak takkan dari kajang sanggup tahan sakit dtg ke sri gombak.
atas maybank je klinik tu.
>>back to the story...time ma dtg mak demam.
seram sejuk tgn mak...hurmmm, ksian nye..

ma buatkan bubur nasi dgn ikan bilis + ikan masin...
nasi dgn lauk lain pon ma masakkan juga..
siap je "mak mkn..."
bubur dah siap nie....sambil ketawa kecil
"mak nak mkn nasi lar..bubur??mak bukan sakit teruk angah!!"
ketawa besar satu umah...wakakaka..
mcm tu plak...
dgn suara sedikit merajuk..."abis sape nk mkn bubur nie???"
yea nanti mak mkn..katanya.

mak mkn bersungguh2 ...btambah2...
mak tu bukan ape bosan mkn masakan sendiri.
2pinggan nasi..pastu...
mak mkn bubur yg ma dah siap letak dlm mangkuk.
(rahsia bubur sedap letak daun ketumbar time nk mkn + bwg grg)
2mangkuk you mak i mkn....hahaha..tu dia!!!!

pastu lepak2 kat dpn umh smbil di hembus angin petang..
then masa picit memicit..full body massage
(mak kata tgn ma picit sedap terasa satu badan)-betol saya tak tipu awak :)
baby oil + lavendar oil...MENYENANGKAN..


Tapi semua yg ma lakukan belom tentu dpt balas semua pgorbanan mak selama nie.

TERIMA KASIH MAK....u know me more n more than other people.
SAYANG MAK....

korang mcm ne plak???ahahaha...
jadi ank yg berbakti pd org tua yea...
kalo dorang dah tak de doakan mereka..
kalo masih ade hargai lah mereka...
dgn kwn gf / bf  boleh mkn sedap2 tapi dgn mak abah korang kedekut????
berat rzki korang tau!!!
ringankan tgn bagi org tua..insyallah MURAH RZKI..trust me.

satu lagi....
takde ape yg mghubungkan kita dgn mak abah bila dorang dah takde nanti ...
kecuali DOA...
mcm tu juga dgn kita...
kalo kita dah takde ..MAKA..
anak2 pula yg perlu mendoakan kedua org tuanya....


saya tak pandai tapi sekadar mengingatkan semua.

No comments: